Saturday, October 6, 2007

Aloq Staq DC - BSOD?!?

Adekkrh! Mana DinDang nih...takkan Yan jauh sgt kot...dah le aku tak kenai bos sini....kang mampuih aku kena 'basuh'!

DinDang sampai kol 10am. terus naik keter dia pi straight branch client aku kat sini...nasib bos sini tak 'sembur' aku...sbb dah kering ayaq lioq dia 'sembur' kat DinDang ekekkeke

Tgk je server...alamak aii...dok restart le plak...tgk event log ada la "faulting app: NWNSN.DLL...". Ni mesti No*ell nye problem...HQ client aku suuh format je...Sayang douk! AD replication cantik je walaupun lease line dia slow....64kbps je...

Lepas format, pastu biasa la...wat metadata cleanup etc....biasanya kena tunggu esok baru leh promote balik server ni jadi DC (ada 100++ DC maa dalam domain depa nih)...janji IIS up (nak support IBS) ngan ATM dia dah up. Tunggu esok la plak

No comments: